بهترین و گران ترین مارک تن ماهی ایران

خواص تن ماهی برای بدن انسان

ماهی از آن گروه غذا‌هایی است که مصرف حداقل ۲ وعده آن در هفته توصیه می‌شود، اما برخی خانواده‌ها به دلیل دردسر‌هایی که پاک کردن ماهی دارد یا طعم و بویی که می‌دهد چندان تمایل به مصرف آن ندارند.توصیه متخصصان تغذیه آن است که کودکان بین 5 تا 11 سال بیش از 150 گرم تن ماهی در هفته مصرف ننمایند.بهترین میزان مصرف تن ماهی در کودکان زیر 5 سال هم مقدار 75 گرم در هفته می‌باشد.بهترین نوع تن ماهی برای کودکانتن‌های ماهی سبک و رژیمی از بهترین انواع تن ماهی برای کودکان می‌باشند.به علاوه این که برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که کنسرو ماهی سالمون نسبت به کنسرو تن ماهی منافع بیشتری برای سلامتی کودکان دارد.ماهی هوور به دلیل داشتن خار کم طرفداران بسیار زیادی دارد. این ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین، مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های گروه ب به شمار می‌آید. سالمندان و کسانی که رژیم منع مصرف گوشت مرغ و قرمز رادارند به‌راحتی می‌توانند این نوع ماهی را به‌صورت کنسروی آماده و نوش جان کنند. همچنین کسانی که در مناطق بدون نور خوشید زندگی می‌کنند بهتر است این نوع ماهی را در رژیم‌های غذایی خود جای دهند.رژیم گرفته اید و ورزش می کنید و در عین حال دلتان می خواهد بدنتان عضله ای و خوش فرم شود. در این صورت است که برای رسیدن به هدفتان می توانید به سراغ یک ماده غذایی عضله ساز یعنی ماهی تن بروید. در هر سهم غذایی از این ماهی چرب 100 گرم پروتئین وجود دارد که برای افزایش توده و حجم عضلانی مفید هستند. در واقع ماهی تن یک ماده غذایی فوق العاده برای ورزشکاران محسوب می شود. چون به عضله سازی و حفظ آن کمک می کند.یکی دیگر از تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی، کاهش التهاب و خستگی و درد ناشی از انجام تمرینات سنگین بدنسازی برای شما ورزشکاران است که سبب می شود با راحتی بیشتری در زمان به پایان رسیدن برنامه تمرینی خود همراه شوید و بتوانید از وضعیت سرحال خود برای انجام دیگر کارهای روزمرگی تان استفاده نمایید.

بهترین و گران ترین مارک تن ماهی ایران

طریقه درست مصرف تن ماهی

در خانواده هایی که از ماهی تازه استفاده نمی کنند ، خوردن کنسرو ماهی به ناچار خوب است ، چرا که تا حدودی نیاز بدن نسبت به ماهی را جبران می کنند. اما نکته ای که در این رابطه حائز اهمیت است ، نحوه ی استفاده و تهیه ی کنسرو ماهی است.کنسرو تن ماهی در صورت نگهداری در شرایط نامناسب یا انقضای تاریخ مصرف آن، به سرعت فاسد می‌شود و مسمومیت بسیار جدی به نام مسمومیت بوتولیسم را ایجاد می‌کند؛ که می‌تواند سبب مرگ شود.اگر کنسرو تن ماهی فاسد باشد دربش باز شده و در هوای آزاد قرار گرفته باشد، ممکن است که فاسد شود. در نتیجه این فساد باکتری‌ها در آن تولید مثل می‌کنند و درنهایت موجب بیماری می‌شود که این بیماری مسمویت غذایی را به وجود خواهد آورد که حتی منجر به مرگ هم خواهد شد.بعد از باز کردن کنسرو آن را درون یک ظرف ریخته و درب آن را بگذارید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد تا سم آن کاملاً از بین برود. در واقع این سم در دمای ۱۰۰ درجه در عرض یک دقیقه غیرفعال می‌شود.

بهترین و گران ترین مارک تن ماهی ایران

بهترین و گران ترین مارک تن ماهی ایران

گوشت بیشتر انواع ماهیها سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳ و امگا ۶ است. امگا ۳ ورمهای جلدی و داخلی را کاهش داده سرعت بهبود مشکلات قلبی را بالا میبرد و در کل امکان بروز چنین مشکلاتی را کاهش می دهد. این اسید چرب امگا ۳ همچنین در روغن های نباتی مانند کانولا، کتان، گردو و سویا یافت میشود. ماهی منبع بسیار عالی آهن،پروتئین و ویتامیتهای آ و ب هم هست و وجود آن در رژیم غذایی سالم توصیه میشود.باکیفیت ترین انواع تن ماهی هایی که تو ایران میتوانید پیدا کنید را بسته به قیمت و کیفیت خوبش از بالا به پایین به صورت عکس براتون میذاریم تا بسادگی بتونید بخرید:

بهترین و گران ترین مارک تن ماهی ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس با ما