قیمت تولید کنسرو قارچ در ایران

آیا می دانید از قارچ هم می توان کنسرو تهیه کرد؟

قارچها وجوه مشترك فراوانی با گیاهان و آغازیان دارند. در واقع قارچ ها را گاهی جزء این جانداران طبقه بندي می کنند، اما قارچ ها از بسیاري جهات با سایر جانداران متفاوت هستند که بیشتر زیست شناسان آنها را در سلسله مجزا قرار می دهند. قارچ ها زندگی بسیار موفقیت آمیزي دارند. تقریبا در همه زیستگاه هاي در دسترس که روي زمین وجود دارد،و همچنین امروزه از این قارچ ها برای تولید کنسرو های آماده استفاده می شود.

آیا معروف ترین انواع قارچ های خوراکی را می شناسید؟

  • قارچ دکمه ای یا سفید که پر مصرف ترین نوع قارچ خوراکی در جهان می باشد.
  • قارچ صدفی
  • قارچ قهوه ای
  • قارچ طلایی
  • قارچ ترافل که گران ترین و کمیاب ترین قارچ جهن است.

 

آیا موارد مصرف و کاربرد قارچ را می دانید؟

قارچ به دو صورت تازه و کنسروي مورد مصرف قرار می گیرد اما آنچه که تجربه نشان داده است درگرایش هاي آینده تمایل به سوي افزایش مصرف قارچ تازه و تثبیت میزان مصرف قارچ کنسروي خواهد بود.از مصارف مهم قارچ هاي کنسروي استفاده از آن در تهیه پیتزا است و لذا باتوجه به گرایش هاي موجود به سوي مصرف قارچ تازه احتمالا” در آینده نیز در تولید پیتزا بیشتر از قارچ تازه استفاده خواهد شد کما اینکه در حال حاضر هم برخی از کشور ها همین کار را می کنند.در حالیکه مصرف سرانه جهانی قارچ در کشور هاي مختلف در محدوده 4-2 کیلوگرم است .مصرف سرانه قارچ در ایران نسبت به کشورهاي اروپایی بسیار ناچیز می باشد به گفته یکی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزي در سال 1397 (حدودا 900 گرم) است.

آیا نحوه تولید کنسرو قارچ را می دانید؟

اولین مرحله شستشو قارچ هاست و سپس درجه بندی،بلانچینگ،پرکردن قارچ در قوطی،پرکردن فاز مایع،اگزاست و دربندی،برچسب و بسته بندی است این مراحل برای تولید یک کنسرو با کیفیت باید طی شود.

قیمت تولید کنسرو قارچ؟

قیمت کنسرو قارچ به دلیل زحمت زیاد در تولید و نگهداری  امروزه با قیمت بالا به دست مصرف گننده می رسد اما در فروشگاه ما این کنسرو با قیمت پایین تر به دست مشتری می رسد.امروزه در بازار ایران خود قارچ با قیمت هر کیلو 10هزارتومان به فروش می رسد ولی کنسرو آن طی فرایند تولید و بسته بندی با قیمت مناسب تری به دست مشتری و مصرف کننده می رسد.

برای گرفتن مشاوره و راهنمایی های لازم می توانید با کارشناس فروش ما تماس بگیرید.

کارشناس و مشاور فروش خانم زهرا یلمه

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس با ما