فروش عمده کنسرو قارچ ارزان با کیفیت عالی

با قارچ و خواص قارچ آشنایی دارید؟آیا می دانید از قارچ می توان کنسرو تهیه کرد؟آیا از قیمت کنسرو قارچ عالی در بازار ایران آشنایی دارید؟آیا می دانید منبع قارچ کجاست؟طرز تهیه کنسرو قارچ را می دانید؟

قارچ

قارچ ها می توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها شوند. قارچ ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند. گروهی از ویتامین ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و … هم در قارچ ها وجود دارد.

امروزه قارچ ها را به دو گروه میكروسكوپی و ماكروسكوپی طبقه بندی می كنند. در انواع میكروسكوپی اندام های قارچ با چشم غیرمسلح دیده نمی شود كه می توان به كپك نان، آبغوره، پنیر یا كپك میوه ها اشاره كرد. بیشتر افراد هم بر این باورند این نوع قارچ ها از انواع سمی بوده و هیچ خاصیتی جز مسمومیت زایی ندارد، اما اشتباه نكنید! از برخی از این قارچ ها داروی معروف پنی سیلین استخراج می شود كه تاكنون جان میلیون ها انسان را از مرگ نجات داده و این همان خاصیت جادویی قارچ های دارویی است، اما در قارچ های ماكروسكوپی اندام های قارچ به راحتی قابل رویت بوده و انواع قارچ های سمی و خوراكی سفید، صدفی و قهوه ای از این گروه است، اما كدام یك از این قارچ ها مزیت بیشتری دارد؟

جواب :قارچی را انتخاب كنید كه تیغه های زیر چتر آن نمایان نباشد.

در ایران، قارچ سفید در مقایسه با دیگر قارچ ها در دسترس بوده و چند سال است كه فله ای و بسته بندی شده آن در بازار به فروش می رسد. طعم ملایم دارد و در اندازه كوچك به اندازه یك دكمه تا بسیار بزرگ یافت می شود.این قارچ هنگام رویش به انواع قارچ دكمه ای، قارچ با كلاهك بسته و قارچ با كلاهك باز تقسیم می شود. قارچ دكمه ای در مرحله اول رشد چیده می شود و بافتی محكم و اندازه ای كوچك دارد.این قارچ اگر چیده نشود بعد از 24 ساعت دو برابر شده و تبدیل به قارچ با كلاهك بسته و در مرحله بعد كلاهك آن باز وشكاف ها و تیغه های زیر آن مشخص می شود. هر چه قارچ بزرگ تر و رسیده تر شود به همان میزان طعم و مزه آن بهتر می شود، اما به دلیل رسیدگی زیاد، ماندگاری كمتری داشته و مستعد فساد است و اگر بلافاصله مصرف نشود از ارزش تغذیه ای آن به مقدار زیادی كاسته می شود.بر این اساس قارچ دكمه ای متوسط با كلاهك بسته؛ یعنی قارچی كه شكاف و تیغه های زیر آن قابل مشاهده نباشد، مطلوب ترین و با كیفیت ترین نوع قارچ سفید محسوب می شود. این قارچ پتاسیم زیادی دارد و ریتم طبیعی قلب را حفظ می كند و برای كاهش فشار خون نافع است.مس موجود در آن به گلبول سازی بدن كمك می كند و منبع عالی سلنیوم است و برای اسپرم سازی در مردان مفید بوده و خطر بروز سرطان سینه و پروستات را كاهش می دهد.

خواص قارچ

  • قارچ ها پروتئین هم دارند اما نه به اندازه گوشت ها. هر 100 گرم قارچ حدود سه گرم پروتئین دارد اما پروتئین موجود در 100 گرم گوشت قرمز یا مرغ حدود 20 تا 30 گرم است. همین مقدار ماهی 15 تا 20 گرم پروتئین دارد،
  • قارچ منبع خوبی از آهن است.
  • قارچ یک منبع عالی از پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • تحقبقات اخیر نشان می دهد که قارچ های دکمه ای سفید می توانند احتمال خطر سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش دهد.
  • همچنین ضذ التهاب پوست است.
  • ضد تومور و تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است.

انواع قارچ خوراکی

  • قارچ تروفیل
  • قارچ نامه کو
  • قارچ مجارستانی
  • قارچ دکمه ای و صدفی

طرز تهیه کنسرو قارچ

  • در مرحله اول قارچ ها را خوب بشویید و آنها را بگذارید تا خوب بجوشند.
  •  سپس به هر کیلوگرم قارچ یک قاشق غذا خوری نمک اضافه می کنند و تفت می دهند. پس از سرد شدن قارچ ها آنها را در قوطی های مناسب می ریزند. درز قوطی ها را می بندند و به  مدت یک ساعت می جوشانند.
  • ابتدا قارچ ها را در محلول اسیدسیتریک یک درصد یا متا بی سولفات سدیم سه درصد می شویند. سپس به مدت دو دقیقه در آب جوش قرار می دهند و بی درنگ به آب نمک خنک یک درصد که حاوی 0.5 تا 1 درصد اسی سیتریک است منتقل می کنند آنگاه در شیشه های مناسب می ریزند و پس از پر کردن شیشه ها با آب نمک به مدت 15-20 دقیقه می جوشانند آب نمک مورد استفاده در شیشه ها با افزودن 15 گرم نمک و 1 گرم اسیدسیتریک یا اسیداسکوربیک به هر لیتر آب آماده می شود. قارچ های کنسرو شده به این صورت برای حداقل شش ماه در یخچال قابل نگهداری هستند.
  • سپس آن ها را با روش های خشک کردن خشک می کنند و در قوطی های موجود بسته بندی می کنند و برای ایجاد طعم های مختلف در کنسرو از مواد گوناگون مانند سس کره،سس خامه،روغن،سرکه و آب گوجه فرنگی می توان به عنوان مایع پرکننده کنسرو استفاده کرد.
  • در مرحله انبارداری کنسرو ها باید تا ده روز در انبار بمانند تا نمک ها خوب در قارچ جذب شود و سپس برای فروش به بازار عرضه می شود.

طرز تهیه کنسرو قارچ

فروش کنسرو قارچ در فروشگاه ما به صورت آنلاین و اینترنتی صورت می گیرد همچنین کنسرو قارچ در قوطی های 400 و 500 گرمی بسته بندی شده و با قیمت فوق العاده مناسب تر نسبت به بقیه فروشگاه ها عرضه می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش ما تماس بگیرید.

کارشناس و مشاور فروش خانم زهرا یلمه

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس با ما