خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

همان طور که می دانید امروز بازار ایران در بحث خرید تن ماهی به دلیل وجود برندها و شرکت های مختلف دچار تزلزل شده است اما من به عنوان یکی از فعالان فروش انواع تن ماهی به شما توصیه میکنم از تن ماهی های(درج،اورگانا،گراتیس،پولک،پنجره،نومینه،آفرینها،شونتون،سیحون و یک ویک)را انتخاب کنید چون هم قیمت مناسب و هم کیفیت بالا را برخوردار هستند.

خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

بهترین برند تن ماهی کدام است؟

امروز تن ماهی یکی از غذاهای پرفروش و پرطرفدار در بین انواع تن ها می باشد زیرا که هم خاصیت فراوانی دارد و هم امروز یکی از بهترین تن های موجود در بازار است.ماهی تن شناگری سریع و فعال است و اغلب شنایی بی‌وقفه و طولانی دارد. همین امر موجب تغییررنگ قسمت‌هایی از گوشت بدن این ماهی به رنگ قهوه‌ای تیره می‌شود. برای درک بیشتر، این ماهی علاوه بر عضلات صورتی در دو طرف بدن درست در زیر پوست، عضلاتی به رنگ قهوه‌ای دارد که به آن عضله تیره گفته می‌شود.

خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

تن ماهی چه خواصی دارد؟

  • تن ماهی یک تغذیه خوب برای ورزشکارانه، چون در هر وعده غذایی این ماده غذایی در حدود 100 گرم پروتئین وجود داره که برای عضله سازی و حجیم شدن بافت بدن ورزشکاران بسیار ایده آله.
  • البته باید بدانید که توصیه متخصصان تغذیه آن است که کودکان بین 5 تا 11 سال بیش از 150 گرم تن ماهی در هفته مصرف ننمایند. بهترین میزان مصرف تن ماهی در کودکان زیر 5 سال هم مقدار 75 گرم در هفته می‌باشد.
  • تن ماهی یک ضد التهاب، برای افرادی که از درد مفاصل و روماتیسم رنج می برند، می باشد. چرا که سرشار از امگا3  و آنتی اکسیدان می باشد که با رادیکال های آزاد هم مقابله کرده و از پیری زودرس سلول های بدن پیشگیری می کند.
  • بعضی از انواع ماهی های تن، خون گرم هستند. بر خلاف انواع دیگر ماهی ها که گوشت سفید رنگی دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت این نوع ماهی ، میزان زیاد میوگلوبین (پروتئین محتوی آهن در عضله) است.
  • بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، مصرف انواع ماهی حداقل 2 تا 3 بار در هفته توصیه می‌شود كه یكی از انتخاب‌های مناسب، در دسترس و خوش طعم، كنسرو ماهی تن می‌باشد. مصرف ماهی در كاهش بیماری قلبی، فشار خون و درد مفاصل و همچنین تنگی نفس بسیار مؤثر است و نیز باعث رشد در نوجوانان می‌شود.

خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

مراحل تولید کنسرو تن ماهی

ابتدا ماهی باید از حالت انجماد خارج شود (چرا كه ماهی‌ها در سردخانه‌های كشتی‌ها بلافاصله پس از صید منجمد شده و اگر كارخانه دور از خلیج باشد، توسط ماشین‌های یخچال‌دار حمل و نقل می‌گردد) و به حالت دیفراست برسد، سپس امعاء و احشاء آن تخلیه شده و بعد قطعه‌بندی می‌گردد. پس از قطعه بندی ماهی ها شستشو داده شده و برای مرحله پخت آماده می گردند. در این مرحله ماهی ها توسط بخار در دیگ های مخصوص تحت فشار و دمای معین و در زمان مشخص پخته شده، سپس قطعات پخته‌شده ماهی پوست‌گیری و تمیز می‌شوند. در این مرحله استخوان‌ها و گوشت‌های تیره كاملاً از گوشت روشن و فیله‌ای جدا می‌شوند و پس از آن گوشت‌های فیله درون نوار پركن به صورت اتوماتیك قرار می‌گیرند. دستگاه پركن فیله‌ها را به قطعات مساوی درون قوطی كنسرو برش می‌دهد.پس از پرشدن كنسروها از گوشت، در مرحله بعد، نمك افزوده می شود و به دنبال آن روغن مایع به صورت اتوماتیک با وزن های مشخص ریخته می شود.در مرحله بعد قوطی‌های حاوی گوشت، روغن و نمک، از مرحله اگزاست (ایجاد خلأ و خروج اكسیژن هوا) گذر می‌كنند. این مرحله از این جهت انجام می‌گیرد تا اكسیژن موجود در فضای باقیمانده قوطی خارج شود و میكروارگانیسم‌ها برای رشد، اكسیژن نداشته باشند. در مرحله بعد قوطی‌ها دربندی شده و پس از آن وارد مرحله استرلیزاسیون می‌شوند. در این مرحله كنسروها تحت دمای 121 درجه سانتیگراد و مدت زمان 20 دقیقه استرلیزه می شوند.با این فرآیند كلیه میكروب‌های بیماریزا از بین می‌روند و یا غیرفعال می‌شوند. ماندگاری بالای محصول مربوط به همین مرحله می باشد. در نهایت كنسروها بسته بندی می گردند.ماهی تن، نمك، روغن مایع گیاهی (سویا، آفتابگردان و زیتون) كه البته در صورت استفاده از روغن زیتون، باید روی قوطی قید شود. در غیر این صورت از روغن‌های گیاهی مانند سویا یا غیره استفاده شده است. مرغوب‌ترین ماهی تن در صنعت كنسروسازی نوع هوور و یا گیدر می‌باشد كه مصرف‌كنندگان با توجه به ذكر نوع ماهی بر روی برچسب كنسروها می‌توانند دقت نمایند. لازم به ذكر است به جز این سه ماده داخل كنسرو از هیچ ماده نگهدارنده‌ای جهت ماندگاری بالا (حداكثر 2 سال) استفاده نمی‌شود، چرا كه بر اساس استاندارد ملی كشور ما استفاده از هرگونه مواد افزودنی غیرمجاز می‌باشد و تولیدكنندگان برای حفظ كیفیت محصول در طول 2 سال از فرآیند استرلیزاسیون استفاده می‌كنند كه در زیر شرح داده خواهد شد.

خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

 

خرید انواع تن ماهی ارزان در بازار ایران

پس با اطلاعاتی که در مورد تن ماهی به دست آورید در انتخاب برند آن دقت کنید و سعی کنید تن ماهی های فروشگاه ما را یکبار تست کنید تا متوجه قیمت ها و کیفیت محصولات فروشگاه ما بشوید ما این برندها را با تضمین به شما خواهیم داد تا لذت واقعی خرید خوب را بچشید فقط کافیست همین حالا با کارشناس فروش ما تماس بگیرید و قیمت ها را مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید از فروشگاه ما کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس با ما